sylwestrowe inspiracje

Nowy roku tuż tuż....


Nowy Rok się przecież zbliża
Nowe niesie kalendarze
Przywitajmy go przed furtką
Resztę czas pokaże
Nowy Rok się przecież zbliża
Tuszem oczy nam rozmaże
Ale wyjdą wszyscy razem
Resztę czas pokaże






Nowy rok, zupełnie nowy rok.
Pierwszy krok, cudowny pierwszy krok.
Nowy rok, wróżący wszystko wosk,
nowy krok wiodący wszędzie.
Jeszcze mrok, a już się spieszy wzrok
W nowy los, w taniec szczęść i trosk.
Nowy rok, zupełnie nowy rok
ulepmy go jak wosk, jak wosk.






 confetti nails











Przekąski na sylwestra
 
 krokiety, pizze, śledziki...
bułeczki
czas przygotowania - ok. 45 minut 
składniki na 24 mini bułeczki :
  • CIASTO - 250 g mąki pszennej luksusowej 
  • 25 g świeżych drożdży 
  • 2 łyżeczki cukru zwykłego 
  • 2 szczypty łyżeczki soli 
  • 1 żółtko
  • 50 g masła albo margaryny
  • ok. 80 g gęstej śmietany 18 %
  • do smarowania - 1 żółtko + 1 łyżka mleka 
  •  
  • FARSZ - garść liści natki pietruszki
  • garść liści bazylii 
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 czubate łyżki startego sera Szeneker albo innego typu parmezan
  • 1 łyżka pokruszonego drobno miąższu zwykłej bułki
  • 1 łyżka mielonych migdałów
  • oliwa 
  • do smaku - sól, pieprz 
  •  BUŁECZKI - zioła opłukałam i osuszyłam, posiekałam grubo i wrzuciłam do małego pojemnika blendera. Dodałam migdały, ser, miąższ bułki i pokrojony obrany ząbek czosnku. Wlałam 2 łyżki oliwy i zmiksowałam na pastę. Oliwy dolałam jeszcze odrobinę, dosypałam też soli i pieprzu do smaku, ponownie zmiksowałam. Pasta powinna być gęsta.

    Drożdże rozmieszałam z cukrem aż zrobiły się płynne. Do miski wsypałam mąkę z solą, roztarłam z zimnym masłem tak jak na kruszonkę. Dolałam drożdże,  śmietanę, żółtko i zagniotłam elastyczne ciasto. Podzieliłam je na 2 części, każdą rozwałkowałam na prostokąt o wymiarach mniej więcej 35x12 cm. Posmarowałam je przygotowaną zieloną pastą na całej powierzchni i zrolowałam luźno. Pokroiłam na kawałki długości ok. 3 cm. Włożyłam je pionowo we wgłębienia foremki na mini muffinki spryskanej cienko tłuszczem. Wierzch posmarowałam żółtkiem rozmieszanym z mlekiem. Piekłam ok. 20 min. w piekarniku nagrzanym do 190 st . C na dolnym poziomie.


 czas przygotowania : 40 minut
składniki na 10 sztuk :

  • 8 jajek 
  • kawałek cienkiej kiełbasy - ok. 8 cm
  • 2 dość duże pieczarki
  • 1 średnia cebula
  • 1 malutka ostra papryczka 
  • 50 cieniutkich plasterków kiełbasy krakowskiej podsuszanej 
  • 4 łyżeczki oleju Kujawskiego z pomidorami, czosnkiem i bazylią
  • 3 łyżki grubo startego sera żółtego Gouda
  • 1 czubata łyżeczka drobno startego sera Stary Szeneker albo parmezanu
  • 1 czubata łyżka posiekanych ziół - natka pietruszki, bazylia, oregano
  • do smaku - sól morska, pieprz mielony czarny   
  •  sposób przygotowania: naszykowałam formę na muffinki - 10 gniazd posmarowałam olejem przy pomocy pędzelka i wyłożyłam cienkimi plasterkami suszonej kiełbasy tak żeby te na siebie lekko zachodziły.

    Zwykłą kiełbasę pokroiłam w kostkę, oczyszczone pieczarki w cienkie pół plasterki a obraną cebulę i papryczkę razem z pestkami posiekałam. Na patelni rozgrzałam 2 łyżeczki oleju, zrumieniłam kiełbasę. Dodałam pieczarki, cebulę i chili, smażyłam aż zmiękły, ostudziłam.

    Jajka wybiłam do miski, dodałam oba sery i posiekane zioła, roztrzepałam, doprawiłam do smaku solą oraz pieprzem a następnie dodałam do masy składniki usmażone i wymieszałam. Nalewałam porcje masy do foremek wyłożonych plasterkami kiełbasy. Piekłam 20 -25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C grzanie góra/dół. Po upieczeniu wyciągnęłam blaszkę z pieca i odstawiłam na kilka minut zanim wyjęłam z niej frittaty. Podałam ciepłe.

Pierwszy modny temat imprezy Sylwestrowej – troszeczkę przystary, ale nadal niewynoszony w naszym kraju to –
1. The Great Gatsby Style
2. DONATAN „My Słowianie” Style
3. PRL – Polska Rzeczpospolita Ludowa Style
 



 Żeby się spełniły Wasze życzenia
Dajcie coś do picia i do zjedzenia
A dołóżcie jeszcze grosik za śpiewanie to
Zdrowia szczęścia pomyślności
Na ten Nowy Rok











Komentarze

Popularne posty