Agnieszka Osiecka

"Życie nie stawia pytań,
życie po prostu jest,
czasem zębami zgrzyta,
a czasem łasi się jak pies. 




 A ja jestem, proszę pana, na zakręcie. Moje prawo to jest pańskie lewo. Pan widzi: krzesło, ławkę, stół, a ja – rozdarte drzewo.' Na zakręcie
Nie kupujmy
marzeń
jak mebli,
nie bądźmy
zanadto
przebiegli,
(...)
Nie kupujmy
nieba
na kredyt,
nie planujmy
szczęścia
ni biedy,
nie grajmy w dwa życia jak w kości,
tylko dajmy, dajmy, dajmy się zaskoczyć miłości.
~"Dajmy się zaskoczyć miłości"


Umrzeć trudno, a żyć – czy się da?
~"Rozbieliły się..."

Alkohol szkodzi zdrowiu,
Ale pomaga życiu.
~"Ballada o uczonym Balbusie i przejeżdżającym tramwaju"



 Co mnie zabija, to nadzieja,
jej wątły krzyk i śpiew, i szept (...).
~"Ta nadzieja"



W szufladzie tej, gdzie trzymasz mnie,
Porządek chcesz - to zrób,
Ja wrócę tam, gdzie sosny dwie,
Początek moich dróg.
~"Gdzie kochają nas"


Daj mi przepis na dzień...lub na dwa..
~"Dla siebie..."

I ja tego słucham,
ja,
która szłam po niebo
~"
Gwiazda siedmiu wieczorów"
  

Komentarze

Popularne posty