małe okragłe Bourjois

 teatr, teatr....

a w teatrze...
aktor
Ponsin
i zaczyna się historia
kosmetyków
poczatkowo w domu
potem z pewną pomocą
i mamy znane do dziś róże
w niezwykłych opakowaniach..


Pierwszymi produktami do makijażu były tłuste i woskowe sztyfty w różnorakich kolorach o zabawnych nazwach : Jaloux, Amoureux… (z franc. zazdrosny, zakochany), które Joseph-Albert Ponsin, genialny wizjoner, przeciętny aktor i wspaniały kosmetolog tworzył dla potrzeb teatru. Jego paleta kosmetyków do makijażu szybko się rozszerzyła, a ich wysoka jakość i bogata oferta przyciągnęły klientów również spoza środowiska teatralnego. 



Marka Bourjois powstała w 1863 roku na wielkich Bulwarach Paryża, w dzielnicy teatrów, podczas gdy Francja była drugą potęgą ekonomiczną świata.
Jej pierwszym twórcą był aktor Joseph-Albert Ponsin, który w swoim własnym apartamencie tworzył kosmetyki do makijażu i perfumy dla aktorów.
W 1868 Ponsin oddał całą działalność w ręce Alexandre’a –Napoléon’a Bourjois, pod którego skrzydłami marka rozkwitła i stała się sławna na cały świat. 








Pierwszy suchy róż szybko dystansuje inne, dostępne do tej pory produkty do charakteryzacji, bo gwarantuje rzeczywisty efekt upiększający – lekki i dyskretny ale wystarczająco wyrazisty. Róż ma teksturę sypkiego pudru, choć jest sprasowany. „Natura jest zazdrosna!" - obwieszczają afisze reklamujące cudowne kolory takie jak „Czerwień Mandarynki" czy „Popiół różany". W ciągu kilkunastu następnych lat zmienia się moda na kolory, więc Bourjois obok róznorodnych odcieni czerwieni wprowadza również kolory pełne połysku, blasku, mieniące się na wzór orientalny. 




Receptura Pasteli pozostaje niezmienna od 1890 roku, a mimo tego kosmetyki te wciąż zachowują niedoścignioną jakość.
Dziś produkty Ombres a Paupieres wypiekane są w specjalnym piecu, ale do lat 60-tych odbywało się to w specjalnie do tego celu przeznaczonym pomieszczeniu, była to tzw. "sala wypieków".
Trwałość i odporność na wstrząs Pasteli jest wystawiana na próbę wytrzymałości: muszą przetrwać aż 3 kolejne upadki!

Puder ryżowy z Javy wprowadzony na rynek w 1879 roku został stworzony by rozjaśnić skórę i pozostawić ją miękką i jedwabistą: kobiety natychmiast go pokochały a Bourjois stało się dostępne dla szerokiej dystrybucji na wielu rynkach. Do jego produkcji w 1891 roku powstała fabryka na parę w Pantin. W 1897 roku Bourjois sprzedawało 2 miliony pudełeczek z pudrem ryżowym z Jawy na całym świecie. Opisy na produkcie występowały w 5 wersjach językowych. Adres telegraficzny Bourjois w tamtych czasach był «Poudjava Paris » ! 



Kultowe?


Komentarze

Popularne posty